Останнім часом у середовищі бізнесу стало дуже популярним відкривати представництва в соціальних мережах, замовляти в спеціалізованих агентствах просування в таких мережах, писати прес-релізи і запрошувати на відкриття облікового запису в twitter’і, сторінки в facebook’е або групи Вконтакте. Тим не менш, результати не стільки незліченні, скільки просто відсутні. Основні причини такого стану справ – наступні.

Початковий етап

Переважна більшість компаній дуже приблизно собі уявляють, що їм необхідно робити в соціальних мережах. Для вітчизняного бізнесу соціальні мережі все ще в більшій мірі асоціюються з «Однокласниками». Закордонні компанії – плоть від плоті соціальних сервісів. Саме тому Марк Цукерберг у всьому світі стала «іконою» – тому що він вгадав приховані потреби користувачів. І реалізував їх у доступній користувачам формі. І цим користувачам зрозумілі алгоритми взаємодії в таких сервісах.

Вітчизняному бізнесу необхідно налаштовувати роботу, по суті, на новому, чужому для себе, поле. І тільки ті, хто зможе проаналізувати і усвідомити цілі, яких можна досягти в соціальних мережах, досягнуто необхідного результату. Крім того, багато хто не готові працювати в режимі онлайн: необхідно постійно відстежувати оновлення в стрічці коментарів, терміново відповідати на питання, демонструючи активність і актуальність. Тільки в такому випадку представництво в мережі стане відвідуваним, почне приводити до необхідних результатів – довіри до компанії, схвалення її діяльності користувачами Інтернету і, відповідно, прихильність її продуктів і послуг.
Чітке планування, багатостороннє обговорення цілей і концепції, встановлення тимчасових рамок, сувора всеохоплююча звітність, проектний підхід, визначення та делегування функціоналу, призначення відповідального керівника проекту – це ті кроки, які дозволять не зіпсувати благе починання в процесі підготовки.

Процес

У процесі роботи в соціальних мережах необхідно дотримуватися принципу «у вир з головою». Часто компанія створює свої представництва, розміщує кілька заміток, може, навіть парочку статей – потім життя на цих майданчиках завмирає і крім передруку новин і прес-релізів з офіційного сайту не освіжає сторінки і групи. Якщо в розпорядженні фірми немає власних висококласних фахівців з просування, то можна використовувати послуги маркетингу від сторонніх організацій, або індивідуалів добре себе зарекомендували. Виділіть трохи грошей на просування гостьовими постами — витрати будуть не дуже великими, а ефект досить відчутне, якщо врахувати, що часто блогери розміщують такі статті безкоштовно. Більш докладно про це можна прочитати у статті про просування гостьовими постами.
Генерування інформації, приводів, аж до окремого рекламного бюджету на цей напрямок розвитку – обов’язкові умови.

Виконавці

Обов’язковою умовою успішного мережевого маркетингу є виділення (часом – в наказовому порядку) відповідального за цей напрямок співробітника. Це не обов’язково повинен бути новий співробітник, можливо, це стане додатковим функціоналом. Тим не менш, повинен бути один керівник процесу, який буде курирувати його, підвищувати свій професійний рівень, з часом генерувати нові ідеї.
Необхідно пам’ятати, що компанія працює з відвідувачами соціальних мереж – тобто, з активними користувачами Інтернету, відкритими до новинок, які вміють шукати і знаходити інформацію і, часто, дуже насмішкуватими, аж до «чорного гумору». Треба бути готовим до того, що кожен крок – на виду, кожен рух буде обговорюватися.
Співробітник, відповідальний за цей напрямок діяльності, повинен розбиратися в Інтернеті, графічних редакторах, повинен мати «легкий склад» — йому доведеться і відповідати двома словами, переводячи жартома претензію до компанії, і монументально відповідати на серйозні питання з приводу продукції. В цілому, така людина має бути «на всі руки майстер», бажано, ще і розуміючим технічні аспекти роботи в Мережі. Залучати інших можна по різному, підійдуть і золоті номери мегафон, а що замутите маленький конкурс і з допомогою його можна просуватися. Перш ніж просуватися конкурсами необхідно все ретельно прорахувати, щоб не викинути гроші на вітер.

Необхідно постійно і наполегливо нагадувати собі, що робота в соціальних мережах, соціальний маркетинг – це грандіозне вкладення в рекламу, імідж, підвищення привабливості бренду. Лише ті, хто зможе поєднати чітке планування з гнучким креативом, отримає в своє розпорядження уми і серця користувачів всесвітньої мережі. А от що з ними робити – вирішувати кожному окремому бізнесменові.

Як бачите, проста реєстрація у твітері ще нічого не дає, потрібно постійно оновлювати аккунт, щоб досягти бажаного ефекту.

Схожі записи

  • 5 крутих в світі SEO-студій
  • Створення та просування сайтів
  • Пошук клієнтів в соціальних мережах.
  • Просування сайту в соціальних мережах: методи і стратегії
  • Нинішні реалії в просуванні сайтів
  • Просування сайту своїми силами – це реально
  • ROOKEE від Ingate — просування сайту чужими руками.