Цей фільтр Яндекса, прозваний Анти-Гівно-Сайт (АГС) вже наробив чимало шуму на просторах рунета. Пішли в минуле ті часи, коли всі кинулися клепати сателіти пачками, використовуючи всякі граберы і скрипти. Перша хвиля АГС накрила саме такі сайти, які йшли з індексу в такому безлічі, що гілки форумів просто тріщали від образ, на непередбачуваний Яндекс, який позбавив їх кнопки «бабло». І хоча не один з моїх проектів не пізнав «радість» спілкування з АГС, цей фільтр не залишає мене байдужим по одній простій причині: в нього стало потрапляти неабияку кількість сайтів, зроблених більш-менш для людей. Фільтр тепер досить косо дивиться в бік сайтів зроблений в «якоюсь мірою» для людей. І якщо що-то фільтру не сподобається, то ви заробляєте собі геморой під назвою «як вивести сайт з під АГС».

Але перш ніж ми підемо трохи далі і відповімо на питання, як не потрапити під АГС, ну а якщо вже вляпався, то як з нього вийти, трохи для роздумів:

З-за чого потрапляють під АГС: міфи

1. Дубльований і не унікальний контент. Ну так, дуже багато хто вважає, що це одна з причин чому влітають під цей фільтр. Але от тільки останнім часом я спостерігаю купу сайтів на юкосі, народ та деяких інших блогових платформах, які тирять статті в нахабну, іноді забуваючи при цьому і посилання на оригінал проставляти. І що ви думаєте? Живуть, добре за цей сидячи в індексі, а часом і вище у видачі ніж оригінал. Що вже тут поробиш, видно Яндекс не рівно ділить, принаймні поки що. Так, скажу я вам, що і трастові майданчика у яких за плечима не один рік перебування в мережі, не гребують часом «запозичити статті» у більш нових майданчиків, а за рахунок деяких фактів ці статті в індекс влітають швидше, але це вже зовсім інша тема.
2. Продаж посилань. Другий усталений міф полягає в тому, що під АГС потрапляють сайти продають посилання. Може мої слова багатьом припадуть як єлей на серце, але скажу що зустрічаю багато майданчиків, які продають по 3-4 посилання зі статті і при цьому ніякої АГС їх не чіпає. І в той же самий час, є у мене сайти на прикметі, які взагалі не торгували посиланнями і при цьому влетіли під АГС.

Як не потрапити під АГС:

А тепер відкинемо ці міфи в бік і поговоримо більш серйозно, тому що і перший і другий, та й інші міфи про які не написано мають під собою підставу. На мій погляд АГС приходить туди, де починає спостерігатися деякий перекіс, отаке слабка ланка, яка і виступає в якості критичної маси для накладення фільтра. Припустимо, на сайті чудовий контент, але дерьмово хостинг, відсутність перелінковки, низька відвідуваність почасти через кривого і незручного дизайну. Ну а якщо ще повісити парочку попандеров і додати тізерів, то скажіть, чи зможуть хороші статті, бути в цьому випадку страховкою від АГС? Або все чудово, але продаються по 10 посилань (в тому числі і не тематика) зі статті в сапі? Чи врятує в цьому випадку хороший контент, IP, хостинг, купа зовнішніх посилань і так далі? Хоча, коли маєш справу з яндексом, все можливо, але я б так робити не став. Так як критерії якості сайтів постійно змінюються, то і нам потрібно оперативно реагувати на нові реалії і не сильно перегинати палицю в гонитві за грошима.

Наведу деякі фактори, які на мою думку можуть мати певний вплив, коли мова йде про накладення АГС.

1. Унікальний контент і дубльовані сторінки. Як би довго не висіли сайти на безкоштовних платформах, улюблених яндексом, в індексі — але їх чекає та ж доля. Чим більше буде унікального контенту на вашому сайті, тим краще. Але подбайте про те, щоб ваша СМС не видавала занадто багато дублів. Зайві варто закрити robots.txt . У будь-якому випадку така щеплення для профілактики АГС не буде зайвою. Раджу також періодично перевіряти інтернет на предмет статей, які у вас «поцупили» — на жаль, але з цим треба боротися, як би багато часу це не забирало.

2. Продажні посилання. Безсумнівно вони грають свою роль у фільтрації, так що варто вгамувати свою жадібність і торгувати посиланнями акуратно, без зайвого так сказати фанатизму. Певна частина сторінок взагалі повинна бути вільна від продажних посилань. Ну і раджу звернути увагу на самі посилання — адже якщо ви будете занадто старанно посилатися на «погані» сайти, то добра від пошукачів не чекайте.

3. Виділений IP. Можете вважати мене панікером і перестраховиком, але у кожного мого сайту свій виділений IP. Якщо чесно, то я іноді не розумію логіки, коли бачу СДЛ у якого немає свого IP, це ж як адреса типу: р. Мінськ, вул. Будівельників і все ?

4. Хостинг. Хостинг повинен бути нормальний, не варто вибирати його за принципом «найдешевший». Адже якщо на вашій вулиці живе тисяча дорвеїв, то що про вас подумає яша?

5. Внутрішня перелінковка. Не буду вдаватися в подробиці того, наскільки важлива внутрішня перелінковка, але якщо вона відсутня взагалі, то це викликає запитання. Ідеальний варіант, це коли вона робиться руками і з різними анкорами.

6. Оновлення сайту. Ну що поробиш, якщо подобаються пошуковим системам оновлювані сайти — вже постарайтеся не розчаровувати їх. Якщо сайт оновлюється це вже сигнал яндексу, що він не здох, а над ним продовжує хтось працює. Навіть якщо це сателіт, все одно знайдіть час для 2-3 статей в місяць — це та планка, нижче якої я намагаюся не опускатися.

7. Не переборщіть з оптимізацією тексту. Якщо більша частина ваших сторінок буде заточена під певні запити, то яшу це може не сподобається. У мене на прикметі є кілька сайтів, які цим грішили — АГС постукав до них обох. Особливо грішать цим так звані MFA. Яндекс може розцінити таку старанність, як спробу впливу на пошукову видачу, з усіма витікаючими з цього наслідками.

8. Правильно закуповуйте посилання. Насамперед молодим сайтів слід уникати «посилального вибуху» — тобто занадто різкого зростання посилальної маси. Закуповуйте посилання поступово і з розумом. Якщо продаєте посилання в сапі, то обов’язково купіть посилання на внутрішні сторінки сайту. А то як ще яндексу дати зрозуміти що хороший контент — ну звичайно ж посилання з інших ресурсів на внутрякі. Дивишся і пронесе ?

9. Унікальний дизайн. Якщо у Яндекса на прикметі ще тисяча сайтів з таким шаблоном як і у вас, то це одне, а от якщо ти «унікум» то це може додати кілька очок у вашу користь. Немає грошей на унікальний дизайн? Ну тоді знайди час на те, щоб якось змінити свій безкоштовний шаблон. Тут є де розійтися — від розміру та кольору шрифту, до шапки і футера. (upgoing)

10. Вкрай низька відвідуваність. Якщо ви претендуєте на те, що ваш сайт це гарненький такий пушистенький СДЛ, але посещалка на ньому вже з рік не піднімається вище 10 на добу, то ти перебуваєш у блаженному невіданні. Ага, згадався анекдот, коли приходить до священика на сповідь молоденька дівчина і починає сповідатися: «Ой, грішна я батюшка. Ось щоранку встаю, підходжу до дзеркала, дивлюся і кажу: «Ну яка ж я гарна, і ніжки і все інше… » На що отримує відповідь: «Ну, дитя моє — це не гріх, це помилка! ? Так що не помиляйтеся, а краще працюйте над відвідуваністю.

11. Низький час перебування на сайті. Якщо перейшовши з пошуку Яндекса на ваш сайт, відвідувач перебуває там дуже короткий час, після чого зливається на якусь партнерку, то це говорить не на користь СДЛ. Як правило цим грішать сайти адалт тематики, хоча дуже велика кількість тізерів теж виробляє подібний ефект. На одному з своїх сайтів, після того, як повісив тизери помітив падіння в 2 рази часу перебування на сайті. І це при тому, що повішено було тільки 2 блоку. Не переборщіть!

На цих 11 пунктах, думаю і зупинимося.

Сайт під АГС — що робити?

Якщо вас все ж примудрився потрапити під фільтр яндекса АГС, то перше що не потрібно робити, так це панікувати. Якщо ваш сайт реально хороший, а не такий, про який йшла мова в 10-му пункті, то за неї варто поборотися. Для початку визначте, чим з перерахованого вище ви переборщили, або навпаки заощадили. Після чого наводимо це в порядок і пишемо Платону. Хороший сайт відстояти більш ніж реально. От коли тільки вийшов АГС-17 під нього попав news2.ru — гарна така социалочка, а от глянув на днях — живе і процвітає. І таких прикладів не мало.

Схожі записи

  • Фільтр Яндекса «Непот»
  • Головні фільтри Яндекса: фільтр АГС-30
  • Смішні підказки Яндекса — що ви там у себе курите?
  • Яндекс дістався до тізерів. Хто під наступним ударом, Адсенс?
  • Калінінград підкрався непомітно. Спасибі тобі Яндекс 🙁
  • Що робити, якщо сайт випав з індексу?
  • Google Пінгвін — аналіз вижили і вироблення протиотрути.