Що входить в поняття «фактори поведінки споживача»?

У сфері seo-оптимізації під виразом «поведінка споживача» прийнято розуміти загальну сукупність дій користувача, які він здійснює перебуваючи на конкретному ресурсі. В деякій мірі фактори поведінки споживачів враховуються також в Інтернет-маркетингу при роботі з торговими майданчиками. У визначенні основоположних фактів впливають на відвідуваність, «повернення» і загальний рейтинг сайту можна розбиратися довго, але результат буде один і той же — потрібна чесна, якісна робота з сайтом. Але визначальними параметрами все ж залишаться кількісні показники, що фіксують цифру «входу» і число повернень на сайт представників цільової групи.

SEO: Поведінкові фактори — база для просування.

Для чого потрібен аналіз поведінкових факторів споживачів?

Загальний аналіз поведінки відвідувачів сайту дозволить об’єктивно оцінити рівень якості ресурсу, його популярність серед користувачів, у пошукових систем. В корисності і затребуваність сайту зацікавлені всі: власник ресурсу, пошукова система, споживач продукції або інформації. У цьому випадку фактори поведінки споживача як не можна краще підходять для фіксації недоліків і корекції ресурсу. Пошукові системи в період проведення аналіз-сесій фіксують яка з торговельними або інформаційних майданчиків «збирає» більше користувачів в один і той же час. Асесори фіксують кількість користувачів, що відстежують, які з них є реальними, а які роботами. Реальні користувачі здійснюють хаотичні дії, часто «клікають», роблять повернення. Роботи діють чітко і без відхилень. Викривши сайт в порушенні («посещалка») асесор може істотно знизити його видачі. Кожен день розробляються все нові і нові алгоритми для асесорів, які сканують сайти на різних етапах їх функціонування та розвитку. Асесори деяких систем акумулюють чинники поведінки споживача в єдину модель, хоча це і не зовсім правильно з точки зору правил Інтернет-аналізу. Аналіз пошукової системи і власника сайту зазвичай дуже відрізняються. Система зчитує тільки фактичні дії, тобто «кліки» і пересування по сайту. Власник може відзначати конверсію, тобто не тільки кількість повернень, але і рівень продажів. Якісна оцінка це частина «поведінкової моделі» власника, кількісна оцінка — це прерогатива пошуковика.

Кількісні параметри аналізу пошуковою системою

Ми вже говорили про те, що ключовим фактором, за яким пошуковики визначають популярність ресурсу є відвідуваність сайту. Звичайно використовуючи «чорну оптимізацію» можна дуже швидко «накрутити посещалку», але це в будь-якому випадку довго не триватиме так як асесори швидко з’ясують причину раптово підвищеного показника «перетину». За одиницю часу асесор при перевірці може прийняти будь-який інтервал – хвилину, годину, день, тиждень, місяць, але найчастіше відвідуваність ресурсу або майданчика вимірюється в кількості заходів в день або годину. Відвідуваність сайту, як одна зі складових поняття «фактори поведінки споживача» являє собою постійно змінюється цифру, що говорить про те, що аналіз даних потрібно проводити щодня. У всіх пошукових систем є програми аналізатори, які працюють на благо всіх. Користувач, заходячи на сайт, бачить, скільки людей вже віддало перевагу цього ресурсу, власник бачить, скільки зацікавлених користувачів перейшло за тим чи іншим посиланнями (контекстна реклама), а пошуковик бачить все. Хороша відвідуваність свідчить про те, що сайт має гармонійним юзабіліті, якісним контентний наповненням і грамотним оптимізатором.

Законність збору інформації

Найчастіше пошукові системи не особливо обтяжують себе повідомленнями або повідомленнями для власників сайтів про проведені аналіз-сесіях і про те. Дані про роботу сайту будуть зберігатися у звітних файлах асесорів. Наскільки це законно або незаконно є багато думок. З одного боку це явно незаконно, а з іншого боку, і користувачі. І оптимізатори з розробниками користуються результатами роботи асесорів. В цьому випадку добре сформований звітний файл, який містить в собі повну інформацію про те, які чинники поведінки споживача потрібно враховувати в тій чи іншій ситуації буде дуже до речі. Пошукові системи завуальовано спостерігають за власниками сайтів і користувачами. Які відвідують просувні ресурси або площадки. Одним з таких «благородних шпигунів» є Яндекс.бар. Роботам не обов’язково проводити сесію Яндекс. Бар «зіллє» інформацію автоматично в режимі реального часу. Те ж можна сказати про Google analytics, хоча ця статистична система не має додаткових назв. Кожен знає і розуміє, навіщо він використовує Google analytics. Всі пошукові заходи проводяться для того, щоб полегшити життя, як користувачам, так і власникам сайтів. Пошуковик Google, пішов іншим шляхом, створивши соціальну мережу Google +. Якщо в цій мережі який-небудь сайт є популярним, то в загальній видачу він теж буде займати хороші місця.

Тривалість перебування на сайті.

Вважається, що привернути увагу до інформації, розміщеної на сайті або ж асортименту Інтернет-магазину можна приблизно протягом 30 секунд. Якщо користувач залишає сайт раніше, то це вважається сигналом до дії для пошукового робота — на зниження сайту у видачі, у разі якщо такі дії користувачів стають тенденцією. Пошукові системи завжди більш лояльні до тих сайтів, на яких користувачі. Тобто якщо користувач зайшов через пошук і «завис» на сайті надовго значить, він знайшов те, що шукав. Тобто ресурс можна охарактеризувати, як корисний. Зокрема, поведінка споживача на конкретному майданчику може бути оцінена за часом перебування та активності як в постраничном розрізі або так і з точки зору певних функцій.

Наявність внутрішніх переходів.

Пошуковики також фіксують внутрішні переходи, тобто перебування відвідувачів тільки на конкретній сторінці сайту. Позиції сайту добре підвищуються за рахунок внутрішніх переходів. Це свідчить про те, що не треба нехтувати перелінковкою. Увагу користувачів не тільки до головній сторінці, але і до інших сторінок сайту свідчить про те, що ресурс корисний і цікавий користувачем, отже, заслуговує лояльності з боку пошукових систем. Щоб домогтися високих показників внутрішніх переходів, потрібно добре опрацювати структуру сайту, а також зробити максимально зручним для користувачів. Інформацію краще розподілити так, щоб користувач спочатку отримав те що шукає, але в той же час міг знайти ще щось цікаве і корисне для себе.

Коментування і голосування.

Користувачі люблять голосувати та коментувати статті і різноманітні матеріали. Голосування це певне волевиявлення, яке вимагає хоча б кількох хвилин на обдумування. Коментування — це відмінний варіант для фіксації користувача на сайті приблизно протягом 10-15 хвилин. Оскільки обміркувати прочитане і, написати коментар займе більше часу, ніж просто прочитати якусь новину. Ці незначні маркетингові хитрощі дозволяють затримати користувачів на сайті, збільшити продажі, а також підвищити рейтинг сайту в пошукових систем. Крім того кожен коментар — це уникализация контенту, причому самими користувачами.

Підводні камені коментування.

Не робіть складну систему реєстрації, ще краще якщо Ви будете використовувати капчу (щоб можна було залишити комент). Користувачі не хочуть витрачати час ще й на реєстрацію, хоча якщо вони планують вести якусь активність на вашому сайті. То вони обов’язково пройдуть реєстрацію. Реєстрація відсіває тих користувачів, які заробляють спам-діректом (роботи проходять реєстрацію автоматично).

Повторне повернення.

Чим більше «разових» відвідувачів повернеться на сайт, тим вище сайт у видачі. Плавне збільшення відвідуваності — це відмінний індикатор правильного побудови роботи сайту. Пошукові системи чітко фіксують відвідуваність, як один з найважливіших поведінкових факторів. Яндекс.метрика і Google analytics, допоможуть Вам дізнатися, які сторінки сайту найбільш затребувані користувачами, а з якими сторінками ще варто попрацювати. Поведінкові чинники грунтуються, перш за все, на дії власника сайту. Чим краще у юзабіліті сайту, чим якісніший контент, чим більше праці вкладається в нього тим вищі рейтинги, як у пошукових систем, так і у користувачів.

Схожі записи

  • Урок 17. Різні мікроформати пошукачів: як вони працюють?
  • Урок 15. Російська подкастинг і його роль в просуванні сайту
  • Урок 12. Що таке подкасти і для чого вони потрібні
  • Урок 11. Регіональна видача google: що це таке?
  • Урок 10. Просування сайту в регіонах
  • Урок 9. Супутникові карти місцевості в контексті просування сайту
  • Урок 8. Просування статтями: що потрібно знати оптимізатора?