Пристрасті з приводу скасування яндексом посилального ранжирування трохи вляглися, і тепер, коли емоції відійшли на задній план, хотілося б трохи поміркувати на тему отменны посилань яндексом. Але спочатку зануримося трохи в події місячної давнини.

Вміє Садовський порадувати вебмайстрів, то вже точно. Знову і знову переглядаю його виступ на конференції IBC Russia 2013. Він звернувся до присутніх і сказав:
— Ну який же Новий Рік без подарунків?
— Ви хочете подарунок?

І далі пішли титри, під тривожну музику.

Від творців АГС
Нові відчуття — Новий світ — Нове ранжування
Без посилань — ВЗАГАЛІ без посилань

Залишається тільки уявити всю гаму емоцій і «нових відчуттів» пішли в цей момент від присутніх. А потім питання, шквал запитань. Садовський молодець — відпрацював чудово, можливо в Новий Рік за нього було піднято чимало тостів, «різного характеру» ?

Якщо ви не дивилися його виступ, то рекомендую. Особливо десь з 17-40 (поведінкові фактори) ну і з 19 хвилини про посилальне. Після перегляду пропоную трохи подумати.

Так скасує або не скасує?

Здається мені, що нерозумно сподіватися на те, що Садовський пожартував і Яндекс передумає. Це тренд, причому розпочався не вчора і не спонтанно. Пошукові системи з кожним роком все більше занижували вага посилань в ранжируванні, якщо в 2009 році їх вплив скажімо на рівні 50%, то вже в 2011 десь на рівні 20%, а тепер і ще менше. До того ж Google давно став навіть карати за «неправильні» посилання. Знаю про що кажу, бо сам потрапив під ручної фільтр з-за того, що непогано затарився у 2010-2012 роках посиланнями.

Яндекс давно пішов по стопах Google і дав це зрозуміти вже давно. Це одна з причин чому я давно перестав купувати SEO-посилання, а може і тому, що жадібний став ? . Але реальність така, що Ви практично не знайдете в Європі стільки бірж посилань, скільки їх є у нас. У США є з десяток, але вони бідолахи майже мертві бо в буржунете Google іноді дуже жорстко карає за такі посилання. Тому там вже більш-менш усталеним менталітет, що такі посилання це зло, а нас — накуплять гору Seo-посилань і чекають, коли буде ТОП-1.

Так от, не думаю, що Яндекс відкрутить тому гайки і почне враховувати посилальне за колишньою схемою. Але повністю скасовувати заслання він не буде, Садовський сам сказав, що для інформаційної тематики, де кількість SEO-посилань в рази менше, яндекс буде їх враховувати в більшій мірі. Був час, коли яндекс чудово будував видачу приділяючи посиланнями дуже велику увагу, тому що їх основна маса була природною. Як тільки оптимізатори це просікли і SEO-посилань стало з’являтися більше, їх вага став знижуватися. Ранжування по посиланнях було природним поки про це ніхто не знав, вірніше ніхто не намагався накрутити посилальну масу заради ранжирування. Після того як почали це робити природним стала продаж посилань. SEO-посилань стало взагалі багато, стали пачками клепати сайти під Сапу, яндекс відповів АГС-му. Потім з таким же успіхом пачками стали клепати сайти під GGL, зрозуміло яндекс мусив відповісти й на це.

Думаю ви вже помітили, що вебмастера досить жваво відреагували і багато пішли зливати сапо-сайти, ггл-сайти. Загляньте на серч і пройдіться по розділам де займаються продажем сайтів. Так от, GGL-сайти впали в ціні в кілька разів і це незаперечний факт.

Нові реалії для вебмайстрів

Сподобався коментар одного з вебмайстрів:

Мені так подобалося, що я можу повісити кілька ТЕКСТОВИХ посилань на сторінку, і вони приносять дохід, нікого не відволікаючи, нікому не заважаючи.

Для порівняння я рік тому зареєструвався в Adsence і теж повісив ТЕКСТОВУ рекламу від гугла. Так от, в Сапі я отримую 2500 руб./міс. А в гуглі я отримую 2$ в місяць. Це в 38 разів (!) менше. І мені в Adsence потрібно 5 років чекати, щоб вивести нещасні 100$. Гугл нещодавно змінив першу сторінку Adsence, і там, як у насмішку, не вистачає точності для відображення мого доходу, бо розрахунок йде на 1000 показів, а в мене на 1000 показів заробляється менше цента (0,5 цента якщо бути точним, це 0,005$, а малюються тільки два знаки після коми).

Тобто, з Сапі я зміг створити схему монетизації проекту. Заробити в рік тринадцяту зарплату за мірками мого міста — це достатній привід для того, щоб продовжувати займатися проектом. Якщо Сапа здується, ніякого приводу займатися проектом не залишиться.
Щоб зберегти рівень монетизації сайту, мені тепер доведеться обвішатися який-небудь пристойної але миготливої графічної рекламою, або взагалі до тизери податися. А я цього не хочу. Мені подобаються текстові посилання, тому що це ТЕКСТ і нічого більше.

На жаль, але це нова реальність. Мені здається, що ми станемо свідками, як стане вмирати велика кількість сайтів, власники яких просто втратять бажання ними займатися, просто це стане невигідно. Ще один комент на тему:

Аналогічна ситуація з моїм проектом. Адсенс і Директ спотворюють сторінку своїми здоровенними блоками нерелевантної реклами (наприклад, на сторінці з цитатою «Якщо бог існує, то атеїзм повинен здаватися йому меншою образою, ніж релігія» Адсенс пропонував користувачеві сходити на сайт типу «Ісус любить тебе») і приносять копійки в порівнянні з продажем посилань (у мене було раз в 10 менше). Посилання ж висять собі непомітно, більше того — я їх взагалі не показую залогиненым користувачем, бо навіщо? Гуглбот і Яндекбот не логинятся ? Тепер мені, виходить, пропонується або повісити рекламу, уродующую дизайн, або закрити проект. Ну і кому від цього краще буде? Мені? Чи моїм відвідувачам?
Воно зрозуміло, що Яндексу плювати на інтереси людей, для яких продаж посилань є єдиною прийнятною схемою монетизації нормальних сайтів, йому важливіше рухати свій Директ, але радість більшості коментаторів розділити ніяк не можу.

Швидше за все яндекс не до кінця вміє відокремлювати природні посилання від неествественных. Але він навчається, тому вартість SEO-посилань, виглядають як природні стає все більше.
Професійне просування сайтів в пошукових системах стане більш дорогою послугою, до речі можете пройти по посиланню і в розділі «Дослідження» знайдете керівництво Google для асесорів з оцінки якості пошуку, вельми корисна інструкція. Тепер доводиться вивчати все більш докладніше бо як сказав Садовський: «Новий світ — Нове ранжування» і нікуди від цього не дінешся.

Так, схоже Абрамовичу не пощастило, на скільки я знаю він купив Sape за пару місяців до оголошення того, що яндекс скасовує посилальне. ?

Схожі записи

  • Яндекс дістався до тізерів. Хто під наступним ударом, Адсенс?