Пророкування про явище нового пошуковика на просторах російського Інтернету збулися: у кінці травня Ростелеком запустив свій «Супутник» в режимі бета-тестування. Перший місяць польоту «національної пошукової системи» пройшов нормально, хоча і без будь-яких істотних успіхів. Розробники планують почати просування тільки після декількох місяців тестування системи, при цьому цілі у них досить амбітні: протягом чотирьох років увійти в Топ-10 веб-ресурсів російського Інтернету. З точки зору оптимізації сайтів вельми цікавим видається питання про те, чи зможе «Супутник» скласти гідну конкуренцію такого гіганта, як Яндекс, відвоював на сьогодні близько 62% всього пошукового сегмента в країні. Чи є сенс у лавах перших взятися за освоєння цієї площадки?

Потенціал і позиціонування «Супутника»

Доцільна оптимізація сайтів під нову платформу на даний момент стверджувати однозначно рано, хоча визначити слабкі та сильні сторони проекту вже можна. Основний потенціал «Супутника» полягає в чотирьох аспектах:

  • Відмінна технічна база. Ростелеком має власної технічної інфраструктурою, якісними мережами передачі даних і вже мають кілька повноцінних дата-центрів.
  • Великі фінансові вкладення. В рамках цього проекту вже освоєно $20 млн., однак, щоб «Супутник» зміг змагатися з Яндексом, доведеться витратити набагато більші суми, але навряд чи це стане проблемою. Враховуючи, що мова йде про створення «національної пошукової системи», підконтрольна державі компанія Ростелеком напевно з готовністю забезпечить необхідне фінансування. Інше питання, наскільки ефективно воно буде освоюватися.
  • Нестандартні методи розкрутки з використанням державної підтримки. В якості одного з таких способів називають установку пошукової системи за замовчуванням на комп’ютерній техніці в органах влади і підконтрольних державі організаціях. Однак домогтися залучення широкої аудиторії таким чином не вдасться.
  • Оригінальне позиціонування. Творці системи підкреслюють особливе призначення національної пошукової системи. Передбачається, що вона буде орієнтована на надання користувачам соціально значущої інформації. Отака єдина довідкова з питань держпослуг, охорони здоров’я і т. д.

Слабкості національного «Супутника»

Основне завдання будь-якого пошукача очевидна: знайти для користувача за його запитом найбільш релевантні ресурси на просторах Інтернету. Фахівці Яндекса роками працювали над створенням та удосконаленням алгоритмів пошуку, щоб привести платформу до досить пристойним показником. «Супутник», у цьому сенсі знаходиться на рівні свого старшого конкурента зразка 10-річної давності. Для поліпшення ситуації потрібні величезні витрати, і навіть при наявності фінансування новий пошуковик досягне сьогоднішнього рівня Яндекса тільки через кілька років.

З такою якістю пошукової видачі, відсутністю додаткових сервісів і явним наявністю механізмів цензурування «Супутник» в найближчі роки навряд чи зможе відвоювати значну частину аудиторії у Яндекса, не кажучи вже про гідної конкуренції.

Схожі записи