В даний час офісні телефонні станції здатні запропонувати величезну кількість хмарних (хостинг) телефонних систем. Під час своєї появи вони були добре затребувані тим самим дали можливість вибрати. В даний час ажіотаж вже не спостерігається і є можливість знайти плюси і мінуси власних і хмарних АТС, особливо це прекрасна можливість для невеликих компаній в бізнесі.

Спробуємо навести кілька факторів, якими варто було б керуватися при виборі АТС або локальної мережі.

1. Вартість для власника в цілому.

У зв’язку з тим, що невеликі компанії, як правило, обмежені в бюджеті, в наш час часто можна спостерігати розведення демагогий в плюс локальної АТС з приводу її вартості. Вартість АТС на американському ринку можна наблизити до 75 000$, при цьому її обсяги будуть на 75 осіб. У порівнянні для АТС хмарного типу вартість не перевищує 22500$. Наведені дані були отримані без урахування загальною вартістю володіння системою. Якщо подумати і зробити перерахунок цієї вартості на тривалий термін використання компанією АТС, вартість АТС цілком виявляється зовсім не маленькою.

Нижче представлені дані на графіку, зробив No jitter, це було зроблено для однієї з компаній розміром до 2000 осіб та кількість центру з 75 операторів.

Червоною лінією позначена віртуальна АТС, а синя лінія позначає локальну АТС, розрахунок на графіку робився в період склав п’ять років. На графіку s можемо спостерігати те, що лінії перетинаються в районі приблизно другого року. В реальності на першому році володіння віртуальної АТС не вимагає великих витрат, тому що компанія не витрачає більше грошей, на програмне і апаратне забезпечення АТС. Але як і можемо спостерігати грошові витрати на локальну і хмарну АТС порівнюються. З початком третього року на хмарну АТС витрати починають досить швидко зростати і перевищувати витрати на локальну АТС. Як ми можемо бачити в майбутньому витрати не зменшуються, а залишаються на тому ж рівні або що ще більш очевидно – починають рости ще вище.

З іншого боку АТС локальна вимагає основних і великих вкладень в початкових етапах свого розвитку, але вже в майбутньому витрати на її утримання мінімізуються.

Дрібні платежі виробляються щомісяця, які пропонують вендори хмарних мереж, на перший погляд здаються перспективними і куди більш привабливими. Але якщо мова йде не про миттєву вигоду а на вигоді року, таке рішення може стати чревате наслідками. Звичайно ж можна врахувати що у різних типів вендорів і за різні пакетні послуги ціни можуть бути різними, але тим не менш малому бізнесу варто для початку прорахувати все до копійки. Маються на увазі довготривалі витрати а не миттєві.

2. Функціонал. Індивідуальний або усереднений.

Припустимо, нас не цікавлять довгострокові витрати, скоріше навпаки. Так само нехай має місце ситуація, коли можливості, які надають хмарні і локальні АТС орієнтовно однаковий. Відмінності можуть полягати в тому, що приміром вендори хмарних АТС дають можливість скористатися стандартним пакетом будь-яких функцій для юзера, і юзер не може змінити цей пакет в цілому або змінити набір функцій входить в його комплект, навіть якщо набір ув’язнених у ньому функцій не підходить вашим користувачам. Найпростішим прикладом може стати ситуація, коли вам потрібна переадресація викликів і меню з голосовим управлінням, але конференції входять в пакет послуг, вам зовсім не потрібні. У цій ситуації ключовим персонажем є вендор вже надав ці функції в пакеті послуг та ви вже платите за їх використання. Якщо простими слова – то ви платите функції за якими не користуєтеся, або ж просто функції важливі для вас відсутні в пакеті.

В особистому АТС функції завжди може налаштувати адміністратор, для якогось користувача конкретно, в залежності від того, які саме послуги необхідні користувачу.

Не мало важливий так само той факт, якщо потрібний користувач відсутній на місці, є можливість передати динамічно їх іншому юзеру, так як він повною мірою може контролювати станцію.

3. Кастомізація і вся її простота

АТС корпоративного типу має тісний можливість інтегруватися, з інформаційними системами, які є в компанії. Яскравим прикладом може стати локальна система CRM система авто викликів.

Сисадмін має можливість повного контролю локальної АТС а так само найбільш гнучко настроїти її під ті чи інші вимоги, які підходять для вашого бізнесу.

Навпаки розглядаючи хмарну АТС, вендор контролює практично весь функціонал системи, зокрема просунуті функції. Необхідно врахувати у даному випадку, що вендори АТС хмарного типу працюють над рекламою гнучкості налаштувань, але навряд чи підуть заради одного користувача на додавання додаткового функціоналу. Вони здатні запропонувати лише сумнівні рішення, нібито для всіх. Навіть у томі разі якщо вендор АТС піде на розширення функціоналу, скільки це буде коштувати, зможе відповісти розмі що фахівець, та й до того ж явно не відразу. Як вже було відмічено на практиці вендор зможе запропонувати вам лише перейти на наступний за зростанням пакет з послугами, який у більшості виявляється не по кишені.

4. Чи задоволені користувачі?

За твердженнями вендорів хмарних АТС, що для користувача кінцевого типу, не має різниці чи працює він з хмарним або локальним типом АТС. Якість і продуктивність роботи – однакові, це звичайно ж так і є, але тільки в ідеальному випадку.

На практиці на жаль при збільшенні чисельності користувачів локального типу, ускладненою інфраструктури мережі або ж бо звичайного віддаленого доступу компанії від місця розташування АТС хмарного типу, здатні виникнути негаразди з приоретизацией голосового трафіку типу, який приходить в компанію через мережу інтернет від АТС хмарного типу.

В локальній мережі сисадмін може дешево та без особливих зусиль провести приоретизацию голосового трафіку типу локально АТС, просто на просто активувавши цю функцію на наявних комутаторах. У ситуації з використанням АТС хмарного типу, вендор буде змушений запропонувати установку спеціальний Session Border Controller, який візьме на себе вирішення проблеми приоретизации типу трафіку VoIP. Окремо цей контролер можна купити за невелику ціну. Зазвичай до 7000$. При цьому більш ускладнює мережеву інфраструктуру.

Якщо сказати простіше, спеціаліст технічних питань компанії зможе повною мірою вести контроль самої VoIP АТС, так і шлях проходження трафіку голосового типу в цілому. У випадку з АТС хмарного типу, основна частина системи залишиться поза досяжності системного адміністратора і буде залежати від непередбачуваних факторів. Не можна так залишити без уваги факт, коли трафік типу VoIP, який проходить по відкритому інтернету, по теорії перехопити набагато простіше, а так само провести його прослуховування.

5. Питання доступності технічної підтримки.

Вендори АТС хмарного типу зазвичай заявляють про наявність технічної підтримки професіоналами. Нібито вона зможе вирішити всі питання, при установці, налаштуванні і надасть підтримку телефонних систем. І в більшості випадків вони не брешуть – це правда. Але суть не в цьому вся суть у тому, що у безлічі маленьких компаній все ж залишається багато IT завдань локального типу, обслуговування яких зможе здійснити тільки адміністратор. Яскравим прикладом може стати надання підтримки з 1С, боротьба зі злощасними вірусами, надання підтримки користувачам, принтери, створення резервного копіювання і тому подібні процеси.

У такому випадку наявність такої людини необхідно, і наявність зарплати у такої людини то ж необхідно. Однак частина справ входять в його обов’язки тепер переходить в руки служби підтримки АТС хмарного типу.

Здійснивши перехід на АТС хмарного типу, ви в будь-якому випадку не зможете відмовитися від послуг системного адміністратора, але у вас в графіку витрат з’явиться новий рядок на оплати послуги зовнішньої техпідтримки. І ось воно щастя! Замість економії на яку ви розраховували, ви отримаєте злощасні додаткові витрати.

В основі, здійснення передачі IT системи на аутсорсинг, не у всіх випадках носить виправдувальних характер і зможе вам окупитися, особливо в маленькій компанії. Оскільки в даному випадку відбувається втрата компанією контролю над системою і починає бути залежною від одного єдиного вендора.
Як вже було згадано, деякі з вендорів здатні погодитися на доопрацювання або додаткове налаштування будь-якого типового рішення, але знову ж таки не варто забувати про те що вартість цього буде набагато вище, ніж скористатися послугами наявного спеціаліста з налаштування АТС локального типу. Так само розглядається варіант єдино разового запрошення фахівця в даній сфері.

А в ув’язненні…

Зараз компанії невеликого типу в буквальному сенсі цього слова завалені новими пропозиціями в наданні послуг хмарних сервісів, в основному це АТС хмарного типу. На кожному кроці рекламується їх якість, доступність і зручність. Не дивлячись на це досить складно буває знайти якісний аналіз порівняльного типу локальних і хостингових АТС. Я писав цю статтю з надією, що мої рекомендації нададуть допомогу компаніям малого типу, провести оцінку не тільки миттєву фінансову вигоду але і зробити підрахунок загальних витрат всіх ресурсів у перспективі на довгий термін.

Джерело: http://www.oktell.ru/support/articles/

Схожі записи